Αξιολόγηση Σχολικών Μονάδων Β φάση

Φόρμα Αποτύπωσης Σχεδίου Δράσης
Σχολική Μονάδα: ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΜΑΚΡΥΓΙΑΛΟΥ


Στόχος Βελτίωσης:
Η ενίσχυση της συνεργασίας μεταξύ των νηπίων, διαμόρφωση κλίματος αλληλοσεβασμού, εμπιστοσύνης και
σεβασμού της διαφορετικότητας.
Διαχείριση των συγκρούσεων και των εντάσεων με ήρεμο και νηφάλιο τρόπο.
Αντιμετώπιση και στηλίτευση κάθε μορφής βίας (είτε λεκτικής είτε σωματικής).

Σχέδιο Δράσης: Μαθαίνουμε να συνυπάρχουμε.
Άξονας: Σχέσεις μεταξύ μαθητών / μαθητριών

Α. Σχεδιασμός της Δράσης
Αναγκαιότητα – Στόχοι
Λόγοι που επιβάλλουν την υλοποίηση της δράσης
α) Από τη συστηματική διερεύνηση και την καθημερινή εμπειρία διαπιστώθηκε ότι η επικοινωνία και η συνεργασία μεταξύ των μαθητών παρουσιάζουν διαφορετικά χαρακτηριστικά που αποκλείουν ουσιαστικά στοιχεία διαλεκτικής σχέσης.
β) Θεωρείται αναγκαίος ο προσδιορισμός των αιτιών της διαφορετικότητας αυτής που μπορεί να κλιμακώνονται από τον απλό ανταγωνισμό μέχρι φαινόμενα κοινωνικού ή πολιτισμικού αποκλεισμού.
γ) Θεωρείται αναγκαία η υιοθέτηση παιδαγωγικών στρατηγικών για τη διαχείριση προβλημάτων
Στόχοι είναι η βελτίωση των σχέσεων μεταξύ μαθυτών και η εξοικείωση τους (και των γονέων-κηδεμόνων κατ’επέκταση) με την διαπολιτισμικότητα. Επίσης η ενίσχυση των δεσμών μεταξύ μαθητών ώστε να παγιωθεί ένα κλίμα συνεργασίας, εμπιστοσύνης και σεβασμού του διαφορετικού.

Ενέργειες & χρονοδιάγραμμα υλοποίησης
Στρατηγικές εφαρμογής
α) Διοργάνωση ημερίδων επιστημονικών για τους γονείς με θέματα: διαπαιδαγώγηση, προβλήματα συμπεριφοράς των παιδιών, προσαρμογή στο σχολείο, ένταξη στην ομάδα.
β) Συνεργασία σχολείου γονέων.
γ) Κώδικας συμπεριφοράς στο σχολείο με τη συνεργασία και τη συναίνεση όλων των παραγόντων της σχολικής κοινότητας.
δ) Οργάνωση εκδηλώσεων δραστηριοτήτων για την ενίσχυση των διαπροσωπικών σχέσεων,, την άμιλλα, την έκφραση και την εκτόνωση των εντάσεων.
ε) Δεξιότητες διευθέτησης συγκρούσεων: διαπραγμάτευση, επιχειρήματα, διαμεσολάβηση.


Χρόνος: Σχολικό έτος 2021-2022 ανά τρίμηνο δράσης σε 3 φάσεις:
Α τρίμηνο Προσδιορισμός και ιεράρχηση προβλημάτων, διαμόρφωση πλαισίου. Επίσης προσδιορίζονται τα κριτήρια και οι διαδικασίες αξιολόγησης της Δράσης.
Β τρίμηνο Επιμόρφωση. Στοχευμένες δραστηριότητες στα τμήματα, ενέργειες που προώθουν την γνωριμία μεταξύ των μελών και ενίσχυσης των ψυχικών δεσμών μεταξύ τους. Συναργασία με ΜΚΟ και μεταφραστές που βοηθούν στη μετεγκατάσταση των προσφύγων.
Γ τρίμηνο Διοργάνωση ημερίδων για τους γονείς προκειμένου να έρθουν σε επαφή και να γνωριστούν μεταξύ τους.
Πόροι – μέσα – ερευνητικά εργαλεία
Πόροι – Μέσα σχεδίου

  1. Ανθρώπινο δυναμικό:
    α) Εκπαιδευτικοί του Σχολείου
    β) Μαθητές / Μαθήτριες του Σχολείου
    γ) Γονείς των μαθητών
    δ) Ειδικοί Επιστήμονες
    ε) Σχολικοί Σύμβουλοι διαφόρων ειδικοτήτων
    στ) ΜΚΟ
  2. Υλικοτεχνική υποδομή: Η υπάρχουσα στο Σχολείο. Η/Υ, Διαδραστικός πίνακας, χαρτί
    Οικονομικοί πόροι: Αν απαιτηθούν έξοδα για ημερίδες, θα ζητηθούν από τη σχολική
    επιτροπή.
    Εργαλεία παρακολούθησης και αξιολόγησης:
    α) Ερωτηματολόγια
    β) Ημερολόγιο σχολείου
    γ) Πρακτικό, αποτυπωμένα σε σχέδιο παρατήρησης
    δ) πρωτόκολλο συνέντευξης
  3. Πηγές
    α) Πρακτικά
    β) Καθημερινότητα στο Σχολείο και σε διάφορες σχολικές εκδηλώσεις –
    δραστηριότητες εντός και εκτός του Σχολείου
    γ) Εφαρμογές σε άλλα σχολεία
    Κριτήρια επιτυχίας της Δράσης
    α) Οι εκπαιδευτικοί προλαμβάνουν ή αντιμετωπίζουν αρνητικές συμπεριφορές.
    β) Επικοινωνία σχολείου – γονέων. Στενότερη συνεργασία για επίλυση προβλημάτων
    γ) Αποδοχή από τους μαθητές του κώδικα συμπεριφοράς.
    δ) Συμμετοχή μαθητών σε σχολικές δραστηριότητες και άυξηση των συνεργασιών
    μεταξύ μαθητών.
    ε) Μείωση αρνητικών φαινομένων.

    Διαδικασίες αξιολόγησης της Δράσης
    Εργαλεία παρακολούθησης και αξιολόγησης:
    α) Ερωτηματολόγια / διάλογοι επικοινωνίας με τους μαθητές
    β) Ημερολόγιο σχολείου
    γ) Πρακτικό -παρατηρήσεις, αποτυπωμένα σε σχέδιο παρατήρησης
    δ) Σύντομες συνεντεύξεις με μαθητές (προσφυγικών δομών και αντίστοιχων
    τμημάτων)